Ce am de făcut în caz de daună?
Daună RCA
• Dacă nu sunt vătămari corporale, mai mult de două autovehicule implicate în eveniment sau pagube la alte bunuri, decât la cele două autovehicule implicate, se completează constatul amiabil de accident de către ambii conducători auto implicați, în caz contrar se apelează număr de telefon unic de urgență 112
• Deschidera dosarului ON-Line sau prin CALL Center la asiguratorul vinovatului de eveniment
• Programarea pentru constatare
• Constatarea avariilor conform programării la data și în locul stabilit împreună cu cel care face evaluarea pagubele
• Deplasarea la service cu documentul de intrare în reparative
• Reparația
• Închiderea dosarului
Daună Casco
La deschiderea dosarului de daună se solicită urmatoarele documente:
• permisul de conducere al persoanei care a condus autovehiculul la data daunei
• cartea/buletinul de identitate al persoanei care a condus autovehiculul la data daunei
• cartea/buletinul de identitate al propietarului autovehiculului (dacă acesta este diferit de șofer, și este persoană fizică)
• certificatul de înmatriculare al vehiculului și polița CASCO
• autorizația de reparație în original în cazul avariilor cu autor necunoscut, procesul-verbal de constatare a pagubei eliberat de organele de politie în cazul furturilor parțiale, constatare amiabilă de accident, de la caz la caz actele în original și cheia/cheile în caz de furt al autovehiculului
• copie asigurare RCA (sau după caz Cartea Verde în cazul în care autovehiculul celalalt este înmatriculat in străinătate) a mașinii conduse de șoferul vinovat de producerea accidentului
• copie după permisul de conducere al șoferului vinovat, respectiv cartea de identitate și certificatul de înmatriculare a mașinii răspunzătoare de eveniment, dacă aceasta nu are asigurare RCA validă la data producerii accidentului
• în cazul autovehiculelor aparținând persoanelor juridice, inclusiv societăți de leasing, este necesar o împuternicire din partea deținatoarei autovehiculului
• documentele fiscale (în original) care dovedesc reparația autovehiculului, precum facturi, chitanțe, deviz de reparații, cele de tractare a autovehicului, etc. (dacă reparația nu s-a facut în regim de decontare directă cu service-ul partener)
Important!
În caz de furt se vor alerta autoritățile în termen de maxim 24 ore de la momentul constatării evenimentului, și în maxim 48 ore societatea de asigurare, emitentă a contractului de asigurare.